בס"ד 11/06/2007
הפתרון של הרצל
מאת: בר דניאל. לתגובות ושאלות: db09@walla.com
מאז הקמת העיר רחובות, רחוב הרצל מהווה העורק הראשי של העיר. בשנים האחרונות, עם התפתחות העיר, גידול האוכלוסייה ועלייה באופן משמעותי בכמות הרכבים בארץ הפך העורק הראשי לעורק סתום ופקוק.
כל המגיעים מצומת ביל"ו לכיוון צפון נאלצים לעבור דרך הפקקים שמתחילים בשבע בבוקר, מגיעים לשיאם בשעות אחה"צ המאוחרות, ונגמרים אחרי תשע בערב. העומס במרכז העיר לשני הכיוונים הוא יום יומי והפך להיות בלתי נסבל.
אוטובוסים נתקעים, רכבים נדחפים, מוניות עומדות בשוליים, חניות לא מסודרות, פקחים, גרירות, צעקות, צפירות.
לצאת מהעיר ביום ו' לכיוון רמלה או גדרה ולכיוון ראשל"צ/ נס ציונה הוא פרוייקט שעלול לקחת כחצי שעה. גם המנסים לעקוף את הפקקים דרך שילר, דרך עוקף מערבי או דרך העוקף המזרחי נתקלים שוב, בעומסים בהשתלבות עם רחוב הרצל.
הדרך עפר/ כורכר המובילה לבי"ח קפלן משכונת "אזורי רחובות" אינה רלוונטית מאחר, והיציאה לכיוון גדרה נחסמה עפ"י בקשת תושבי שכונת חבצלת הסמוכה לבית החולים.
כך, שתושבי רחובות סובלים בכניסתם לעיר ובצאתם מן העיר ומבזבזים את זמנם בפקקים.
בראשל"צ זיהו לפני כ-10 שנים בעיה דומה ברחוב רוטשילד במרכז העיר והסיתו את התנועה לכיוון המערב החדש. הסתת התנועה חילקה את עומס התנועה בין חלקים שונים של העיר, וזאת באמצעות העברת התחנה המרכזית למערב העיר ופיתוח התעשייה, מרכזי הבילוי והקניות באזור "קניון הזהב".
ברחובות, החל מראש העיר הרמלך ועד היום ראש העיר הנוכחי, שוקי פורר לא נעשה פתרון יעיל וממשי להקלת עומס התנועה. הפתרון חייב להיעשות באופן מיידי כדי להקל על תושבי העיר, להקל על האורחים בעיר העוברים לכיוון דרום/ צפון ולשפר את תדמית העיר, לפתח אותה ולהיערך לריבוי נוסף של כלי הרכב (.
הפתרון הוא אינו פשוט ו/או קל לביצוע אלא, תהליך שדורש תכנון מקצועי של מהנדס שיביא בחשבון את כל האלמנטים הקשורים בשינוי התנועה ויציג אלטרנטיבות ביצוע.
הפתרון צריך להיות מבוסס ראשית על פתיחת שני צירים נוספים לבאים משני הכיוונים וחוצים את העיר לא דרך מרכזה אלא, עוקפים מהירים. הציר ראשון שייפתח בקרוב הוא הכביש שמחבר בין פארק המדע לכביש 40 שמוביל לרמלה. כביש זה ללא ספק, יקל רבות על העומס אך, לא יספיק.
כביש נוסף שצריך להיפתח ובשלב זה, לא מתוכנן, הוא פתיחת כביש שילר- ברנר לכיוון גדרה והפיכתו לכביש מהיר יותר ונוח לתנועת לכלי רכב רבים.
לאחר, פתיחת צירים אלו, יש להמשיך בפיתוח רחוב הרצל שהחל בו ראש העיר פורר, להרחיב את המדרכות, את כבישים, להוריד מבנים ישנים שחלקם, אף לא בשימוש וליצור עוד מקומות חנייה.
בשלב הבא, יש לעודד פתיחת עסקים באזור מערב העיר ליד קניון "אמריקן סיטי" שכמעט וריק היום, פיתוח איזור התעשייה לעסקים נוספים מסוגים שונים ויצירת מקומות חנייה נוספים בחינם ליד תחנת הרכבת שתעודד שימוש ברכבת.
בטוחני, שתושבי העיר יהנו סוף סוף מתנועה זורמת מה גם, שהדבר כאמור, ישפר את תדמית העיר בפני תושבים ששקלו לעבור ולהתגורר בעיר.
אנו תקווה, שחברי המועצה והמתמודדים לראשות העיר בבחירות הבאות ייקחו לתשומת ליבם נושא כאוב זה.
הפתרון של הרצל
מאת: בר דניאל. לתגובות ושאלות: db09@walla.com
מאז הקמת העיר רחובות, רחוב הרצל מהווה העורק הראשי של העיר. בשנים האחרונות, עם התפתחות העיר, גידול האוכלוסייה ועלייה באופן משמעותי בכמות הרכבים בארץ הפך העורק הראשי לעורק סתום ופקוק.
כל המגיעים מצומת ביל"ו לכיוון צפון נאלצים לעבור דרך הפקקים שמתחילים בשבע בבוקר, מגיעים לשיאם בשעות אחה"צ המאוחרות, ונגמרים אחרי תשע בערב. העומס במרכז העיר לשני הכיוונים הוא יום יומי והפך להיות בלתי נסבל.
אוטובוסים נתקעים, רכבים נדחפים, מוניות עומדות בשוליים, חניות לא מסודרות, פקחים, גרירות, צעקות, צפירות.
לצאת מהעיר ביום ו' לכיוון רמלה או גדרה ולכיוון ראשל"צ/ נס ציונה הוא פרוייקט שעלול לקחת כחצי שעה. גם המנסים לעקוף את הפקקים דרך שילר, דרך עוקף מערבי או דרך העוקף המזרחי נתקלים שוב, בעומסים בהשתלבות עם רחוב הרצל.
הדרך עפר/ כורכר המובילה לבי"ח קפלן משכונת "אזורי רחובות" אינה רלוונטית מאחר, והיציאה לכיוון גדרה נחסמה עפ"י בקשת תושבי שכונת חבצלת הסמוכה לבית החולים.
כך, שתושבי רחובות סובלים בכניסתם לעיר ובצאתם מן העיר ומבזבזים את זמנם בפקקים.
בראשל"צ זיהו לפני כ-10 שנים בעיה דומה ברחוב רוטשילד במרכז העיר והסיתו את התנועה לכיוון המערב החדש. הסתת התנועה חילקה את עומס התנועה בין חלקים שונים של העיר, וזאת באמצעות העברת התחנה המרכזית למערב העיר ופיתוח התעשייה, מרכזי הבילוי והקניות באזור "קניון הזהב".
ברחובות, החל מראש העיר הרמלך ועד היום ראש העיר הנוכחי, שוקי פורר לא נעשה פתרון יעיל וממשי להקלת עומס התנועה. הפתרון חייב להיעשות באופן מיידי כדי להקל על תושבי העיר, להקל על האורחים בעיר העוברים לכיוון דרום/ צפון ולשפר את תדמית העיר, לפתח אותה ולהיערך לריבוי נוסף של כלי הרכב (.
הפתרון הוא אינו פשוט ו/או קל לביצוע אלא, תהליך שדורש תכנון מקצועי של מהנדס שיביא בחשבון את כל האלמנטים הקשורים בשינוי התנועה ויציג אלטרנטיבות ביצוע.
הפתרון צריך להיות מבוסס ראשית על פתיחת שני צירים נוספים לבאים משני הכיוונים וחוצים את העיר לא דרך מרכזה אלא, עוקפים מהירים. הציר ראשון שייפתח בקרוב הוא הכביש שמחבר בין פארק המדע לכביש 40 שמוביל לרמלה. כביש זה ללא ספק, יקל רבות על העומס אך, לא יספיק.
כביש נוסף שצריך להיפתח ובשלב זה, לא מתוכנן, הוא פתיחת כביש שילר- ברנר לכיוון גדרה והפיכתו לכביש מהיר יותר ונוח לתנועת לכלי רכב רבים.
לאחר, פתיחת צירים אלו, יש להמשיך בפיתוח רחוב הרצל שהחל בו ראש העיר פורר, להרחיב את המדרכות, את כבישים, להוריד מבנים ישנים שחלקם, אף לא בשימוש וליצור עוד מקומות חנייה.
בשלב הבא, יש לעודד פתיחת עסקים באזור מערב העיר ליד קניון "אמריקן סיטי" שכמעט וריק היום, פיתוח איזור התעשייה לעסקים נוספים מסוגים שונים ויצירת מקומות חנייה נוספים בחינם ליד תחנת הרכבת שתעודד שימוש ברכבת.
בטוחני, שתושבי העיר יהנו סוף סוף מתנועה זורמת מה גם, שהדבר כאמור, ישפר את תדמית העיר בפני תושבים ששקלו לעבור ולהתגורר בעיר.
אנו תקווה, שחברי המועצה והמתמודדים לראשות העיר בבחירות הבאות ייקחו לתשומת ליבם נושא כאוב זה.
דניאל בר, מנהל שיווק ומכירות בגן סיטי אירועים רחובות, בעבר, מנהל תפעול אירועים ואח"כ מנהל שיווק ומכירות ב"ויטראז' מרכז אירועים" בנס ציונה, מנהל מכירות אזורי ב"מירס" ומנהל תפעול אירועים ב"גן הפקאן".
כיום, מתעסק בנוסף בייעוץ, הדרכה ואימון בנושאי השיווק המכירות והשירות לגני אירועים, מסעדות ובתי-מלון כפרילנסר. ומפיק שבתות אירוח לשמחות ועיון והרצאות.
עיתונאי חובב: כותב באופן קבוע ב"הד-העיר" מקומון דתי באזור השפלה, ובנוסף, באתר של "האיחוד הלאומי" ובNFC.
נשוי+1.
כיום, מתעסק בנוסף בייעוץ, הדרכה ואימון בנושאי השיווק המכירות והשירות לגני אירועים, מסעדות ובתי-מלון כפרילנסר. ומפיק שבתות אירוח לשמחות ועיון והרצאות.
עיתונאי חובב: כותב באופן קבוע ב"הד-העיר" מקומון דתי באזור השפלה, ובנוסף, באתר של "האיחוד הלאומי" ובNFC.
נשוי+1.